Telecentrum od leadów


Marketing i reklama /

Jeżeli już działalność twojego biznesu polega na dystrybucji, wiesz na pewno jak skomplikowane jest pozyskiwanie klientów. Kiedy zatrudniasz kilku handlowców, ich rolą nie jest szukanie klientów od zera. Żaden z nich nie pisał się na telemarketing, ponieważ to zbyt pracochłonne, w szczególności o ile zainwestowałeś w profesjonalne szkolenia dla swojej załogi.

Ich rolą jest kontaktowanie się z klientami, którzy już są wstępnie zainteresowani twoją ofertą. W tym celu musisz znaleźć firmę, która wykorzystując elementarne techniki sprzedaży, będzie pozyskiwać dla ciebie leady. Rozliczysz się z nią w dowolny sposób – w pewnych przypadkach będziesz płacić za każdy pozyskany kontakt, nierzadko za przedzwonienie całej dokładnie określonej bazy klientów. Każdy lead to ewentualny klient i rolą handlowca jest przekonać go do twojej oferty. Wstępnie weryfikuje go telecentrum, które pozyskało informacje na jego temat. Pamiętaj, że istotne jest również to, byś jak najdokładniej opisał produkty lub usługi, które sprzedajesz. To pozwoli precyzyjnie zdefiniować grupę targetową i obdzwonić wyłącznie taką podstawę klientów, która realnie może być zainteresowana twoją ofertą. Ażeby twoi handlowcy nie tracili czasu na spotkania z osobami, które w ogóle nie są przekonane do oferty, sprawdź jak jakościowo do swojej pracy podchodzi telecentrum, które wybrałeś. Zapytaj o procentową skuteczność leadów, rekomendacje od wcześniejszych klientów. Sprawdź procedury, jeśli tylko są ogólnodostępne. Jeżeli w firmie na prawdę często zmienia się załoga, pracownicy najprawdopodobniej nie zdążą nabrać sprzedażowego doświadczenia i już opuszczają firmę. Postaw na doświadczony zespół, który pomoże ci zwiększyć sprzedaż i wesprze twoich handlowców w zarabianiu. Ważne jest, by nie byli to ludzie, którzy jedynie przedzwonią bazę i spalą kontakt do klientów, którzy możliwe, że zdecydowaliby się na propozycję, jeśli ta byłaby przedstawiona w atrakcyjny sposób. Oczywiście nie jest tak, że twoi handlowcy dostaną klientów podanych na tacy, niemniej jednak na pewno będzie im łatwiej jeżeli klienci będą wstępnie sprofilowani.

Źródło: lead.