Jak się reklamować


Marketing i reklama /

W kosztach firmowych można ujmować różnorodne wydatki i możemy wymienić tutaj w głównej mierze wydatki na prezenty, których koszt nie przekracza 10 pln. Z takich prezentów nie należy się a dodatkowo rozliczać, więc nie stanowią one kłopotu w ujęciu finansowym i podatkowym. Prezentów tego typu możemy wręczyć wiele i firmy zmierzające do poprawienia swojej pozycji na rynku bardzo chętnie z tego korzystają.

Jest w rzeczywistości sporo firm, które chętnie kupują gadżety reklamowe i dystrybuują je w swoim środowisku. Co prawda brelok reklamowy może się wydawać takim codziennym drobiazgiem i tak rzeczywiście mało kosztuje, bo jego cena wynosi maksymalnie kilka złotych, zatem każdy może sobie na niego pozwolić, niemniej jednak ten gadżet może być bardzo miłym dodatkiem do zakupów i skłaniać później do ponownego zainteresowania się oferta. Każda firma chciałaby posiadać lojalnych klientów czyli takich klientów, którzy wracają i kupują ponownie. Żeby to jednak było możliwe, oferta musi być realnie interesująca i mowa tu nie tylko i wyłącznie o niskich kosztach, niemniej jednak też o wszystkich dodatkowych bonusach, a brelok z grawerem przedstawiającym logo firmy lub nawet imię klienta jest bardzo miłym dodatkiem. Potęga gadżetów reklamowych tkwi w ich łatwości. Zwyczajnie dajemy klientowi albo potencjalnemu klientowi coś za darmo, a Urząd Skarbowy nie powinien wnosić żadnego sprzeciwu w związku z uwzględnieniem wydatków na takie gadżety w kosztach uzyskania przychodu. Trzeba pamiętać, że można je w ten sposób ujmować dopóty, dopóki prezenty nie spełniają funkcji reprezentacyjnej. Za funkcję reprezentacyjną uważamy prezenty drogie i jednocześnie całkowicie niepotrzebne. Zwykłe gadżety takie jak brelok z logo nie są kwalifikowane do reprezentacji, a do tradycyjnych prezentów i równocześnie metod reklamy, więc wydatki na nie poniesione można odliczyć od podatków i mowa tu zarówno o wysokości podatku dochodowego, jak i należnego podatku VAT. Zasada ta obowiązuje wręcz w przypadku sporej liczby tanich gadżetów bez względu na region ich dystrybucji. Możliwość zaliczenia tych wydatków do kosztów powoduje, że ostatecznie marketing jest znacznie tańsza.

Więcej: https://tanie-gadzety.com/kamizelki-odblaskowe-z-nadrukiem-c4867.html