Agregat chłodniczy-awaria


Inne /

Samochody oryginalne przeznaczone do przewożenia towarów wymagających określonej, niskiej temperatury, bywają drogie. Aktualnie w związku z ograniczoną produkcją niełatwo kupić analogicznyochód. Dlatego sporo firm kupuje zwyczajne busy i je przerabia.

Można zająć się tym we własnym zakresie, ale najprościej jest odnaleźć firmę, która tworzy zabudowy termiczne do dowolnych pojazdów i tam oddać własne auto na kilka dni. Prosta zabudowa izoterma może być wykonana może być z pianki poliuretanowej lub po prostu styropianu. Czasem używa się także mieszankę waty izolacyjnej albo włókna węglanowe. Pianka ma nieco lepsze właściwości izolacyjne od pozostałych tworzyw, bo w jej wypadku mamy minimalny współczynnik przewodzenia ciepła. W takich samochodach zabudowuje się także okna, przez które do wnętrza przedostawać mogłoby się ciepło i agregat nie dałby rady schłodzić wnętrza komory chłodniczej a potem utrzymać odpowiedniej temperatury. Agregat samochodowy chłodnia można zakupić na rynku wtórnym za w całości nieduże środki finansowe. Takie urządzenia często sprowadza się z zagranicy, ale są w w całości dobrym stanie i po regeneracji mogą być jeszcze używane dosłownie kilka lat. Agregaty chłodnicze samochodowe nie są trudne we własnejej budowie. Ich najważniejsze elementy to skraplacz i parownik. Ważne jest, by na bieżąco czyścić ich filtry. O ile są zapchane, ciecz ma problem z przedostaniem się do parownika. Skraplacz i parownik odpowiadają za modyfikację stanu skupienia czynnika chłodzącego, którym najczęściej jest freon. Podczas przeglądu instalacji testuje się, czy krąży w niej dopasowana ilość tego czynnika. Jeżeli to konieczne, można go uzupełnić. Po czym poznać, że ubyło czynnika chłodniczego w instalacji? Najczęściej można to zauważyć po tym, że samochód potrzebuje znacznie więcej czasu, aby schłodzić zabudowę albo nie potrafi tego zrobić na zadowalającym poziomie. Problemem może być też wtedy szczelność instalacji, ale zwykle wystarczy uzupełnienie czynnika chłodzącego, ażeby wszystko wróciło do normy.

Więcej: zabudowa izoterma.